Asiakaspalvelu
Timanttiset-verkkokauppa
Timanttiset-ketju on suurin kotimainen kello- ja korualan myymäläketju. Osuuskunta Timanttiset ylläpitää verkkokauppaa ketjun yrittäjille. Verkkokaupan valikoima on hyvin suuri. Myymme tuotteita suoraan varastostamme, joten käytännössä kaikkia tuotteita on aina heti saatavilla. Tuotteille on aina ilmainen toimitus myymälänoudoissa.
Timanttiset Osuuskunnan verkkokauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Manner-Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.
Tilaaminen
Tuotteet tilataan verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Tuotteet ovat kuvan mukaisia.
Maksutavat
Maksu Timanttiset-verkkokaupassa onnistuu seuraavia maksutapoja käyttäen Paytrail: verkkopankki, maksukortti, MobilePay, Siirto, Walley, Jousto sekä TimanttiRaha lasku- ja erämaksu.
Ostoskorin hyväksymisen ja toimitustietojen antamisen jälkeen siirrytään maksuun. Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa useilla eri maksutavoilla.
Voit maksaa tilauksesi verkkopankkimaksulla. Kun käytössäsi on oman pankkisi antamat käyttäjätunnukset ja olet maksamassa ostoksiasi, siirryt Timanttisten sivuilta hetkeksi omaan pankkiisi ja maksat valitsemasi tuotteet suoraan tililtäsi. Maksunsaajana näkyy Paytrail Oy, joka huolehtii maksujen välityksestä. Voit valita maksun seuraavista verkkopankeista: Aktia, Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, Omasäästöpankki, Osuuspankki, Paikallisosuuspankit, S-pankki, Säästöpankki, Ålandsbanken.
Voit maksaa myös turvallisesti myös korteilla Visa ja MasterCard. Verkkopankin kautta tai luottokortilla maksaessa maksaminen tapahtuu Paytrail Oy:n sivuston kautta. Mikäli haluatte maksaa näiden Paytrail Oy:n maksutapojen kautta, Osuuskunta Timanttiset toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Osuuskunta Timanttiset vastaa siis ainoastaan tuotteen markkinoinnista, toimituksesta sekä mahdollisten reklamaatioiden hoitamisesta. Voit tarpeen vaatiessa osoittaa reklamaation myös Paytrail Oy:lle. Paytrail Oy toimii Luottokunnan kautta tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oy:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail Oy on myös maksun saaja. Yhteystiedot: Paytrail Oy, Lutakonaukio 2, 40100 Jyväskylä, Asiakaspalvelu: puh. 0207 181 830, s-posti: asiakaspalvelu@paytrail.com.
Paytrail kerää maksutapahtuman yhteydessä IP-osoitteen, maksutavan sekä maksuajankohdan.
https://www.paytrail.com/tietosuojaseloste-paytrailin-maksupalvelu
Timanttiset-lahjakortilla maksaminen
Timanttiset-lahjakortteja on kahta erilaista. Toinen lahjakortti käy maksuvälineenä vain Timanttiset-myymälöissä. Ja toinen kelpaa ainoastaan Timanttiset-verkkokauppaan (tämän verkkokauppaan sopivan lahjakortin voi hankkia vain verkkokaupasta). Verkkokaupasta voi ostaa myös myymälälahjakortin.
TimanttiRahaa käyttämällä voit maksaa tuotteet laskulla ja erissä. Lue lisää TimanttiRahasta alta.
TimanttiRaha - laskulla tai erämaksulla ostaminen
TimanttiRaha-lasku ja -erämaksu antavat sinulle lisää aikaa verkkokauppa- tai myymäläostoksiesi maksamiseen. Niitä käyttämällä voit odotella tilauksesi saapumista ennen sen maksamista. Voit maksaa ostoksesi kerralla laskulla tai valita kertaluoton, jossa valitset sinulle parhaiten sopivan maksuajan ja kuukausierät. Lasku tulee myöhemmin sähköpostilla tai postissa. Lähetystä ei makseta tuotteiden mukana tulevalla lähetteellä.
Laskulla maksuaikaa
TimanttiRaha-laskulla saat 14 päivää korotonta ja kulutonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi, joten voit tarkistaa ostoksesi ja tarvittaessa palauttaa sen ennen maksamista. Maksutapa on tarkoitettu ostoksiin, joiden yhteissumma on 20–5 000 euroa.
Maksaaksesi TimanttiRaha-laskulla tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen käy helposti ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 18 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan.
Erämaksulla tasoitusta talouteen
TimanttiRahan erämaksu on kätevä tapa jakaa ostoksen vaikutusta talouteesi useammalle kuukaudelle. Tällöin valitset ostoksen yhteydessä sinulle parhaiten sopivan kuukausisumman annetuista vaihtoehdoista ja teet erämaksusopimuksen. Erämaksu on tarkoitettu ostoksiin, joiden yhteissumma 20–5 000 euroa.
Erämaksussa on kyse kertaluotosta, joka tarkoittaa sitä, että saat sen avulla lisää maksuaikaa yhdelle ostotapahtumalle, mutta et sitoudu pysyvään luottosuhteeseen. Luotto hoidetaan sovitun ajan kuluessa maksamalla vähintään sovittu summa kuukausittain. Tutustuthan luottoehtoihin huolellisesti ennen kuin hyväksyt sopimuksen.
Erämaksuun tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen tapahtuu ostotapahtuman yhteydessä.
Tee Timanttirahan ennakkoluottokysely kätevästi etukäteen tekstarilla
Voit selvittää mahdollisuutesi myönteiseen luottopäätökseen jo ennen ostotapahtumaa tekstiviestillä. Tekstiviestin lähettäminen maksaa normaalin tekstiviestin verran ja vastausviesti on maksuton. Huomaathan, että ennakkoluottopäätös ei ole sitova: se on tarkoitettu helpottamaan asiointiasi, muttei sido sinua tekemään ostosta eikä luotonmyöntäjää myöntämään luottoa.
Lähetä tekstiviesti:
HENKILÖTUNNUS POSTINUMERO TIMANTTISET (esim. 123456-789X 33100 TIMANTTISET)
numeroon 0404 800 900. Saat vastauksen heti.
TimanttiRahan ehdot
Voit valita laskun tai erämaksun, kun ostoksesi arvo ylittää 20 euroa ja olet täyttänyt 18 vuotta.
Walley:n asiakaspalvelu maksuasioissa
Laskun ja kertaluoton myöntää Walley. Walley:n asiakaspalvelu auttaa sinua kaikkiin laskuun, kertaluottoon ja ostoksen maksamiseen liittyvissä asioissa. Omien laskujen hallinnointi osoitteessa my.walley.fi tai Walley-sovelluksessa. Sovelluksen voi ladata Google Play Storesta ja Apple App Storesta. Sähköposti: hello(a)walley.fi
Palautusten ja peruutusten käsittely
Kun palautat ostoksesi Timanttiset-liikkeen antamien ohjeiden mukaisesti, tieto palautuksestasi välittyy Walley:lle automaattisesti, eikä sinun tarvitse tehdä mitään.
TimanttiRahalla maksaessa luotonantajana toimii Walley.
- Jos palautat kaikki tuotteet, ilmoitamme palautuksesta Walley:lle ja Walley hoitaa rahojen palautuksen.
- Jos palautat osan tuotteista, ilmoitamme palautuksesta Walley:lle. Walley huomioi palautuksen laskutuksessa. Palautuksesi suuruinen summa vähennetään automaattisesti kertaluottosopimuksen viimeisiltä maksueriltä.
- Laskutukseen liittyvissä asioissa ota yhteys Walleyn asiakaspalveluun
Lue lisää Walleyn maksutavoista täältä
Saat täydelliset ehdot ja tiedot Walley:n tarjoamasta TimanttiRaha Laskusta ja Erämaksusta seuraavista linkeistä: Ehdot ja SECCI
Tilaus- ja maksuvahvistus
Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.
Turvallisuus
Maksu- ja luottokorttimaksut välitetään salattua yhteyttä käyttäen.
Toimitusehdot
Toimitusaika
Tilaus toimitetaan seitsemän arkipäivän sisällä tilauksesta. Tilaustöillä voi olla pidempi toimitusaika; näistä ollaan erikseen yhteydessä tilaajaan. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan etusivulla.
Toimitustavat
Käytämme lähetysten toimittamiseen Suomen Postia ja Matkahuoltoa. Emme toimita tuotteita postiennakolla. Lähetyksen saavuttua noudettavaksi saat saapumisilmoituksen. Tuotteet ovat tämän jälkeen välittömästi noudettavissa lähimmästä postitoimistostanne tai pakettiautomaatista. Jos tuote mahtuu kirjeeseen, se voidaan myös lähettää suoraan kotiinne.
Pakettiautomaatti/noutopiste
Matkahuolto
- Matkahuolto noutopiste - Lähellä-paketti: Pakettipalvelu toimittaa tilauksesi nopeasti ja turvallisesti lähimpään noutopisteeseesi tai pakettiautomaattiin. Noutopisteitä on Suomessa noin 1 600 ja niitä ovat mm. Matkahuollon toimipisteet ja useat K-Marketit, R-kioskit ja Tokmanni-myymälät sekä Pakettipiste-automaatit. Kun paketti on toimitettu, saat saapumisilmoituksen tekstiviestillä, sähköpostilla tai kirjeellä. HUOM! Matkapuhelinnumero on pakollinen tieto.
Posti
- Nouto pakettiautomaatista: Pakettiautomaattilähetykset toimitetaan valitsemaanne pakettiautomaattiin. Toimitus ma-la klo 19 mennessä. Saat viestin kun paketti on noudettavissa automaatista.. Huom! matkapuhelinnumero on pakollinen tieto. Asiakas saa saapumisilmoituksen ja avauskoodin tekstiviestinä kun lähetys on noudettavissa.
- Nouto postista: Toimitetaan valitsemaanne postiin. Toimitus ma-la klo 19 mennessä. Saat viestin kun paketti on noudettavissa postista. Voit halutessasi seurata OmaPosti-mobiilisovelluksen kautta pakettisi etenemistä.
Kotiinkuljetus
Matkahuolto
- Matkahuolto kotiinkuljetus: Matkahuolto toimittaa tilaamasi paketin kotiovellesi.
Posti
- Kotiinkuljetus: Toimitusajankohta sovitaan kanssasi. Toimitus ilmastoystävällisesti Posti Green-lähetyksenä. Voit halutessasi seurata OmaPosti-mobiilisovelluksella tilauksesi etenemistä. Puhelinnumero on pakollinen tieto.
- Postin pakettitoimitus päivällä - Express: Posti tuo tilauksesi haluamaasi osoitteeseen ma-pe klo 16 mennessä ilman erillistä ilmoitusta. Mikäli et ole paikalla, voit noutaa tilauksesi saapumisilmoituksessa kerrotusta paikasta.
Myymälänouto
Tilauksen voi noutaa haluamastaan Timanttiset-myymälästä, jotka ovat mukana myymälänoudoissa. Myymälänouto on maksuton. Myymälänouto ei ole noudettavissa välittömästi, tuotteet voivat saapua valitsemaasi noutomyymälään toisista myymälöistä. Kun tilaus on noudettavissa, siitä tulee ilmoitus tekstiviestinä/sähköpostina. Myymälänoudon yhteydessä henkilöllisyyden todistamiseen vaaditaan suomalaisen viranomaisen myöntämä passi, ajokortti tai henkilökortti. TimanttiRaha ja Walley -tilauksissa ei hyväksytä valtakirjaa. Säilytämme myymälänouto-tilauksia myymälässä 30 vuorokautta. Mikäli tilausta ei noudeta 30 vuorokauden sisällä saapumisilmoituksesta, tilaus palautetaan ja hyvityssummasta vähennetään noutamaton lähetys -kulu 4,90€.
Toimituskulut
Yli 50 euron arvoiset tilaukset toimitetaan ilman toimituskuluja. Kotiinkuljetus on aina maksullinen toimitustapa.
- Toimitus pakettiautomaattiin/noutopisteeseen 4,90 €
- Lähimpään postitoimipaikkaan 6,90 €.
- Kotiinkuljetus 9,90 €
- Myymälänouto 0 €
Noutamaton lähetys
Lähetyksen noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin tilauksen peruuttaminen. Tämä koskee myös myymälänouto-tilauksia.
Jos tilaus palautuu meille noutamattomana, palautamme automaattisesti rahat tilatuista tuotteista pois lukien postikulut. Emme siis palauta postikuluja noutamattomille lähetyksille.
Jos tilaus on tehty postikuluitta (tilauksen arvo on ylittänyt 50 € tai olet käyttänyt kuponkia, jolla saa ilmaiset toimituskulut), vähennämme palautuksesta 4,90 € noutamaton lähetys -kulun korvaukseksi noutamattomasta lähetyksestä meille aiheutuvista kuluista.
Jos myymälänouto -tilausta ei noudeta tai peruta 30 vuorokauden sisällä saapumisilmoituksesta, vähennämme palautuksesta 4,90 € noutamaton lähetys -kulun.
Emme lähetä noutamattomia tilauksia uudestaan. Jos haluat vastaanottaa tilatut tuotteet uudestaan, voit tehdä uuden tilauksen verkkokaupassamme. Tilaajan väärin ilmoittama puhelinnumero tai sähköpostiosoite voivat johtaa siihen, että saapumisilmoitus ei ole mennyt perille ja tilaus on tästä johtuen palautunut meille noutamattomana. Timanttiset on oikeutettu perimään noutamaton lähetys -kulun (4,90 €) myös siinä tilanteessa, jos saapumisilmoitus ei ole mennyt perille tilaajan ilmoittamista puutteellisista tiedoista johtuen. Huomioithan tilatessasi Postin ja Matkahuollon säilytysajat ja varmistat, että noutaminen on mahdollista tuona ajankohtana.
Myymäläsaldot ja -hinnat
Huomio, että tuotteen myymäläsaldot vaihtelevat eikä myymäläkohtaista saatavuutta voida taata. Huomio myös, että myymälän hinta saattaa poiketa verkkokaupan hinnasta.
Ongelmatilanteet
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 30 päivän kuluessa vaihto- ja palautusehdoissa mainituille tahoille. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.
Vaihto ja palautus
Timanttiset-verkkokaupasta ostetuille tuotteilla on 30 päivän palautusoikeus. Jos tuote ei vastaa odotuksiasi, voit palauttaa sen 30 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Palauttaminen on sinulle maksutonta eikä sinun tarvitse ilmoittaa palautuksesta meille etukäteen. Jos tilaat tuotteen kaiverrettuna, sillä ei ole palautus- tai vaihto-oikeutta.
HUOM! Maksutonta vaihto-oikeutta voi käyttää yhden (1) kerran 30 päivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta. Tämän jälkeen tilauksen vaihto-oikeus päättyy. Mikäli olet epävarma tuotteen koosta, suosittelemme tilamaan kaksi eri kokoa ja sovitettuasi palauttamaan toisen – näin teidän ei tarvitse odotella tuotteen vaihtamista oikeaan kokoon.
Voit palauttaa tuotteen postin toimipisteeseen. Palautus- ja vaihto-oikeus koskee vain käyttämätöntä, alkuperäispakkauksessa olevaa ja myyntikelpoista tuotetta. Mikäli haluat vaihtaa tilaamasi sormuksen koon tai ketjun pituuden, olethan suoraan yhteydessä siihen Timanttiset-myymälään, josta tuote on lähetetty sinulle. Löydät kyseisen myymälän yhteystiedot palautusilmoituslomakkeesta. Kellon rannekkeen lyhennyksen voit teettää veloituksetta haluamassasi Timanttiset-myymälässä, kun otat mukaan verkkokauppatilauksen paketissa tulleen lähetteen tai takuutodistuksen.
Toimi seuraavien ohjeiden mukaan palauttaessasi tuotteita
Kun palautat tuotteen Postin tai Matkahuollon kautta, toimi seuraavien ohjeiden mukaan:
1. Täytä palautusilmoituslomake, jonka löydät paketista, ja liitä se lähetyksen mukaan.
2. Pakkaa tuote huolellisesti. Palautuksen säilyminen ehjänä on asiakkaan vastuulla. Huomaathan että palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäispakkauksessaan. Palauta kaikki tuotteeseen kuuluvat osat (esim. käyttöohje ja rasia).
3. Kirjoita paketin päälle myymälän asiakaspalautustunnus ja osoite. Löydät ne paketin palautusilmoituslomakkeesta.
4. Vie palautuspaketti Postin tai Matkahuollon pisteeseen.
5. Pyydä postista kuitti palautuksesta ja säilytä sitä vähintään 3 kuukautta. Kuitti on tosite lähetyksen palauttamisesta. Tarvitset sitä, mikäli tuote ei palaudu Timanttisille.
Miten palautus hyvitetään?
Palauttaessasi tuotteita saat rahasi takaisin käyttämäsi maksutavan kautta. Ennen rahan palautusta edellytämme, että olemme vastaanottaneet palautuksesi myyntikuntoisena.
- Jos olet maksanut luottokortilla, hyvitämme luottokorttitiliäsi Paytrail maksupalvelun kautta. Paytrail pyytää tilinumerosi palautusta varten
- Jos olet maksanut verkkopankkimaksulla, palautamme rahat pankkitilillesi Paytrail maksupalvelun kautta. Paytrail pyytää tilinumerosi palautusta varten
- Jos olet valinnut maksutavaksi TimanttiRahan, luotonantajana toimii Walley
- Jos palautat kaikki tuotteet, ilmoitamme palautuksesta Walleylle ja Walley hoitaa rahojen palautuksen
- Jos palautat osan tuotteista, ilmoitamme palautuksesta Walleylle. Walley huomioi palautuksen laskutuksessa. Palautuksesi suuruinen summa vähennetään automaattisesti kertaluottosopimuksen viimeisiltä maksueriltä.
- Laskutukseen liittyvissä asioissa ota yhteys Walleyn asiakaspalveluun puh. 02 2700 550 (puhelun hinta on norm. pvm/mpm)
Takuu ja huolto
Takuu
Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Rannekellojen osalta takuu käsittää vain kellon koneiston ja mahdolliset valmistusviat. Takuu ei korvaa rannekellon rungon, lasin ja rannekkeen normaalia kulumista käytössä. Ostaja on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta. Rannekellojen takuuaika vaihtelee merkeittäin, mutta yleisin takuuaika on kaksi vuotta.
Kaikki rannekellot huolletaan aina maahantuojan virallisessa takuuhuollossa, joten voit olla varma että kelloasi huoltaa ammattitaitoinen kelloseppä.
Aiheettoman huoltokäynnin kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta, jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon. Emme ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön kulut ja postittamisesta aiheutuneet logistiset kustannukset.
Rannekellon fyysinen avaaminen sen muokkaamiseksi päättää takuun, ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut. Takuuaikana rannekellojen paristot on vaihdettava ammattitaitoisissa kelloliikkeissä.
Reklamaatiot
Osto- ja takuutodistus on välttämätön reklamoitaessa tavaran virheestä. Ostotodistukseksi kelpaa esimerkiksi kuitti tai pakkauslista. Takuutodistus löytyy yleensä kellojen käyttöohje kirjasesta. Toimituksessa rikkoutuneet tuotteet pyritään korvaamaan uudella välittömästi. Huolellisesta pakkaamisestamme huolimatta, posti ei aina onnistu kuljettamaan paketteja ehjänä perille. Tämän takia on hyvä jo lähetystä noudettaessa tarkistaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa. Mikäli lähetys on vaurioitunut postin kuljetuksessa, tee vahinkoilmoitus postikonttoriisi niin pian kuin mahdollista. Ota myös yhteys meihin, niin sovimme uuden tuotteen toimituksesta välittömästi.
Takuuhuolto
Verkkokauppamme asiakaspalvelu auttaa teitä takuuhuoltoon liittyvissä kysymyksissä sähköpostilla osoitteesta timanttiset(a)timanttiset.fi tai kiireisissä tapauksissa puhelimella numerosta 09 477 85 20. Pyrimme lähettämään takuuhuoltoon liittyvät ohjeet mahdollisimman nopeasti saman työpäivän aikana. Otathan huomioon, että rannekellojen takuu kattaa vain kellon koneiston viat ja mahdolliset valmistusviat. Takuu ei korvaa rannekellon rungon, lasin tai rannekkeen normaalia kulumista käytössä.
Kaiverrus
Osaan tuotteista on mahdollista tilata konekaiverrus. Kaiverrettavien merkkien määrä ja hinta vaihtelee tuotteen mukaan.
- sormukset ja muut korut: 20 merkkiä, 12 €
- kellot: 10 merkkiä, 12 €
- lahjatavarat ja kummilahjat: 50 merkkiä, 15 €
Mikäli et halua tuotetta valmiiksi kaiverrettuna (esim. kummilahjat), mutta haluat ostaa mukaan kaiverrus maksettu -lahjakortin (käy kaikissa Timanttiset -myymälöissä) kirjoita kaiverrustietokenttään: ”KAIVERRUSLAHJAKORTTI”.
Tällöin pakkaamme tuotteeseen mukaan lahjakortin myöhempää kaiverrusta varten. Kaiverruslahjakortti on voimassa 6kk.
HUOM! kaiverrattavat merkit eivät voi olla emojia tai hymiöitä, sillä tieto niistä ei siirry verkkokaupastamme. Merkkipohjaiset hymiöt ovat mahdollisia, kuten : )
Jos tuotteeseen ei ole mahdollista kaivertaa tilattua tietoa, olemme yhteydessä asian osalta.
Jos tilaat tuotteen kaiverrettuna, sillä ei ole palautus- tai vaihto-oikeutta.
Verkkokaupan yhteystiedot
Sähköposti: timanttiset(@)timanttiset.fi
Puhelin: 09 477 8520, asiakaspalvelumme on avoinna ma-pe klo 8-16
Yhteydenottolomake: Ota yhteyttä
Vastaamme sähköposteihin ja yhteydenottolomakkeella lähetettyihin viesteihin mahdollisimman nopeasti.
Usein kysytyt kysymykset
Heräsikö kysyttävää?
Tästä osiosta löydät vastauksia yleisimpiin kysymyksiin koskien Timanttiset-verkkokauppaa. Jos et löydä vastausta kysymykseesi, otathan meihin yhteyttä joko sähköpostitse timanttiset(a)timanttiset.fi tai täyttämällä yhteydenottolomakkeen. Puhelimitse tavoitat meidät puh. 09 477 85 20, arkisin klo 8-16. Vastaamme mielellämme kysymyksiisi.
Miten voin antaa palautetta?
Voit antaa palautetta sähköpostitse osoitteeseen timanttiset(a)timanttiset.fi tai yhteydenottolomakkeen kautta. Lisäksi verkkokaupassamme on ruudun oikeassa alareunassa keskustelulaatikko, josta voit lähettää meille viestin.
Tuotteet
Onko Timanttiset valtuutettu jälleenmyyjä ja ovatko tuotteet aitoja?
Olemme valtuutettu jälleenmyyjä kaikkien myynnissä olevien tuotemerkkien osalta. Kaikki myymämme tuotteet ovat täysin aitoja, ja ostettu virallisilta maahantuojilta tai maahantuotu Timanttisten toimesta. Myönnämme myös kaikille kelloille maahantuojan virallisen takuun.
Onko samat tuotteet saatavilla myymälästänne?
Kyllä on. Kaikki verkkokauppamme tuotteet ovat saatavilla myös myymälöistämme. Valikoima ja varastosaldo vaihtelevat paljon, joten kannattaa olla suoraan yhteydessä myymälään, josta haluatte tuotteen ostaa ja varmistaa saatavuus.
Myönnättekö kaikille kelloille takuun?
Kyllä. Myönnämme kaikille kellomerkeille maahantuojan virallisen takuun. Takuuaika on pääsääntöisesti 2 vuotta. Takuuasiat voit hoitaa helposti lähimmässä Timanttiset-myymälässä. Kellojen takuu koskee ainoastaan kellon koneistoa ja valmistusvikoja. Takuu ei korvaa tuotteen kuoren ja rannekkeen kulumista normaalissa käytössä.
Mitä eroa on kvartsi-, automaatti- ja solar-kellolla?
Kvartsikellot toimivat paristoilla, kun taas automaattikellot virittyvät kädenliikkeiden voimasta ja käyvät muutaman päivän ilman liikettä, jonka jälkeen ne pysähtyvät. Automaattikello voidaan käynnistää uudelleen liikuttelemalla sitä. Solar-kellojen kvartsikoneistot saavat virtansa energiaa tuottavasta aurinkokennosta. Solar-kellot latautuvat nopeasti kaikesta valosta, ei ainoastaan auringonvalosta. Solar-malleihin ei tarvitse vaihtaa paristoja. Solar-kelloissa käytetään uudelleen latautuvaa akkua, minkä käyttöikä on selvästi paristoa pidempi.
Voinko saada kaiverruksen verkkokaupasta tilattuun tuotteeseen?
Voit tilata tuotteen kaiverrettuna. Kaiverrusmahdollisuus mainitaan niiden tuotteiden kohdalla, joihin se on mahdollista tehdä. Asiakas on vastuussa kaiverruksen oikeinkirjoituksesta. Kaiverrus tehdään tuotteeseen kohtaan joka on siihen sopivin. HUOM! Kaiverretulla tuotteella ei ole palautus- tai vaihto-oikeutta.
Mistä löydän tietoa timantin laadusta?
Löydät lisätietoa timanttien laatuluokituksesta ja hiontamuodoista täältä: Timanttien laatuluokitus
Onko kelloni vesisuojattu?
Kellon vesisuojaustieto löytyy verkkokaupasta tuotetietojen yhteydestä. Löydät lisätietoa kellojen vesisuojauksesta täältä.
Tilaus
Millä tavalla voin maksaa ostokseni verkkokaupassa?
Voit maksaa ostoksesi seuraavilla maksutavoilla: verkkopankki, luottokortit, TimanttiRaha
Onko ostosten tekeminen verkossa turvallista?
Voit huoletta tehdä ostoksia Timanttiset-verkkokaupassa, sillä tilauksen yhteydessä jättämäsi asiakastiedot ovat meille ehdottoman luottamuksellisia emmekä luovuta niitä ulkopuolisille. Yhteys Timanttisten ja asiakkaan tietokoneen välillä suojataan käyttämällä SSL-suojausta (Secure Sockets Layer).
Tilasin juuri verkkokaupasta, voinko tehdä muutoksia tilaukseeni?
Jos olet edennyt ostotapahtuman viimeiseen vaiheeseen ja maksanut tilauksen, tilaus lähtee käsittelyyn ja sitä ei voi enää muuttaa. Voit peruuttaa juuri tekemäsi tilauksen, lähettämällä peruutuksen: timanttiset(a)timanttiset.fi. Tämä jälkeen voit tilata uuden tuotteen ja peruutettua ei toimiteta, ja mahdollinen maksu hyvitetään.
Voinko tilata tuotteita toimitettavaksi Suomen ulkopuolelle?
Timanttiset-verkkokauppa toimittaa tilauksia vain Manner-Suomeen. Valitettavasti emme toimita myöskään Ahvenanmaalle.
Haluan lähettää tilaamani tuotteet muuhun kuin kotiosoitteeseeni. Onko se mahdollista?
Kyllä, sinun on mahdollista lähettää tilaamiasi tuotteita myös muuhun kuin kotiosoitteeseesi. Kirjota lisätietokenttään osoitetiedot ja tieto, että tuote tulee lähettää toiseen osoitteeseen.
Tilasin tuotteita TimanttiLuoto-laskulla, paketin mukana ei tullut laskua?
Lasku lähetetään sinulle erillisenä kirjeenä.
Toimitus
Mitä toimitus maksaa?
Toimitus pakettiautomaattiin/noutopisteeseen maksaa 4,90 € ja toimitus lähimpään postitoimipaikkaan maksaa 7,50 €. Kotiinkuljetus maksaa 9,90 €. Myymälänouto on aina maksuton. Yli 50 €:n tilaukset toimitetaan maksutta.
Kuinka kauan paketin toimittaminen kestää?
Tilaus toimitetaan seitsemän arkipäivän sisällä tilauksesta.
Miten tilaus toimitetaan?
Tuotteet toimitetaan Postin tai Matkahuollon kautta. Jos toimitustavaksi valitaan Postin toimipaikka, se toimitetaan lähimpään Postin toimipisteeseen, josta ne ovat asiakkaan noudettavissa. Jos toimitustavaksi valitaan Postin tai Matkahuollon pakettiautomaatti/noutopiste, lähetys toimitetaan asiakkaan valitsemaan pakettiautomaattiin/noutopisteeseen. Kotiinkuljetuksessa lähetys tuodaan kotiin asti. Lisäksi toimitustavaksi voi valita myymälänoudon haluamaansa myymälään.
En ole saanut tilausvahvistusta tai tilaukseni ei ole saapunut 7 arkipäivän sisällä
Mikäli et ole saanut tilausvahvistusta kahden arkipäivän kuluessa tilauksestasi tai tilauksesi ei ole saapunut seitsemän arkipäivän kuluessa, olethan yhteydessä asiakaspalveluun: Osuuskunta Timanttiset, puh. (09) 477 8520, timanttiset@timanttiset.fi. Palvelemme arkisin klo 8-16.
Ehtojen muuttaminen
Osuuskunta Timanttiset varaa oikeuden muuttaa verkkokauppaa, sen käytäntöjä ja tilaus- ja toimitusehtoja milloin tahansa. Mikäli ehtoja muutetaan, ilmoittaa muutoksesta verkkokaupan etusivulla. Muutetut ehdot koskevat niitä tilauksia, jotka on tehty sen jälkeen, kun muutoksesta on ilmoitettu verkkokaupan etusivulla.
Muutokset toimituskulujen ja tuotteiden hinnoittelussa
Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Mikäli tuote on selvästi hinnoiteltu väärin verkkokaupassamme ja jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtävän tuotteen olevan väärin hinnoiteltu, tuotetta ei toimiteta tilauksesta huolimatta asiakkaalle kyseiseen hintaan. Väärinhinnoittelun sattuessa, Timanttiset on velvoitettu ilmoittamaan tuotteen tilanneelle asiakkaalle välittömästi. Timanttiset Osuuskunnan verkkokauppa ei myy tuotteitaan jälleenmyytäväksi ja pidättää oikeuden rajoittaa suurten erien myymistä.